Klage til flyselskapet

Var flyet forsinket eller gikk det ikke i del hele tatt? Kom ikke bagasjen frem eller ble den skadd? Her kan du sende inn krav til flyselskapet.

Dine flyrettigheter på 1-2-3

Benytt vår flykalkulator for å enkelt regne ut hva du har krav på dersom flyet blir forsinket eller innstilt. Legg inn hvor du skal, hvor lenge du har ventet og se rettighetene dine. Du kan også lese om rettighetene dine nedenfor, og få informasjon om hvordan du går frem for å klage.

Norwegian

Norwegian har ulike skjema for ulike krav. Du finner skjemaene et stykke nede på sidene.

SAS

SAS har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger, nektet ombordstigning og bagasje. Du velger hendelse i rullegardinen på siden.

Widerøe

Widerøe har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Andre skjema benyttes ved forsinket eller skadd bagasje.

KLM

KLM har ulike skjema for ulike krav. Du kan sjekke status for refusjonssøknaden din nederst på siden.

Lufthansa

Lufthansa har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Samme skjema benyttes også ved forsinket eller skadd bagasje. For å klage må du logge inn på «My bookings».

Ryanair

Her finner du Ryanairs klageskjema.

British Airways

Her finner du British Airways klageskjema.

Air France

Her finner du klageskjema til Air France.

United Airlines

United Airlines har ulike skjema for ulike krav.

Icelandair

Her finner du Icelandairs klageskjema.

Air Baltic

Air Baltic har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger, nektet ombordstigning eller bagasje.

Qatar Airways

Her finner du Qatar Airways’ klageskjema.

Turkish Airlines

Turkish Airlines har ulike skjema for ulike krav.

Brussel Airways

Brussel Airlines har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Samme skjema benyttes også ved forsinket eller skadd bagasje.

Emirates

Emirates har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Samme skjema benyttes også ved forsinket eller skadd bagasje.

Wizzair

Wizzair har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Samme skjema benyttes også ved forsinket eller skadd bagasje.

TAP Portugal

Tap Portugal har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Samme skjema benyttes også ved forsinket eller skadd bagasje. Kontakt med kunderservice.

Vueling

Her finner du Vuelings klageskjema.

Thai Airways

Thai Airways har et skjema hvor du kan rette krav knyttet til forsinkelse, innstillinger eller nektet ombordstigning. Samme skjema benyttes også ved forsinket eller skadd bagasje.

Sunclass Airlines

Her finner du Sunclass Airlines' klageskjema.

Finnair

Her fiinner du Finnairs klageskjema.

LOT Polish Airways

LOT har ulike skjema for bagasje og avgangsrelaterte problemer.

Ethiopian Airlines

Ethiopian Airlines har ulike klageskjema for bagasjeproblemer og forsinkelse eller kansellering.

Iberia

Her fiinner du Iberias klageskjema.

Norse Atlantic Airways

Norse har kun epost til kundeservice når du skal sende krav. Se mer info om de ulike problemstillingene og kontaktinfo her:

Condor Airline

Her finner du klageskjema til Condor Airline.

Enter Air

Her finner du klageskjema til Enter Air.

TUI Fly

Her finner du klageskjema til TUI Fly.

Swiss Air

Her finner du klageskjema for flysleskapet Swiss.

Air Canada

Her finner du klageskjema for Air Canada

Fant du ikke flyselskapet du reiste med?

Hvis du ikke fant flyselskapet du reiset med i listen ovenfor, må du oppsøke selskapets nettsider for å finne klageskjema. Her kan du enkelt regne ut hva du har krav på: